Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bas & Sas - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bas & Sas - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Bassas

Blijf op de hoogte en volg Bas & Sas

27 Februari 2017 | Australië, Melbourne

Op 22 februari nemen we afscheid van onze ouders op Schiphol en stappen we om 14:30 in het grootste vliegtuig ter wereld; de Airbus A380. Wat een joekel van een vliegtuig! We beginnen al tijdens het boarden met een vertraging van 30 minuten, maar de piloot belooft zijn best te doen om dit in te gaan halen zodat we op tijd in Dubai landen. De vlucht verloopt soepel en we zitten prettig omdat er veel plekken vrij zijn, waardoor we kunnen liggen op een rij van 3 stoelen. Wanneer slapen niet lukt vermaken we ons uiterst met alle mogelijkheden die er tegenwoordig zijn op de TV in de stoel van je voorganger en 500mb internet voor maar 1 US dollar. Fantastisch toch?!

We zijn ruim op tijd geland in Dubai, waar we na een korte tussenstop over moeten stappen op een ander vliegtuig. Dit keer een Boeing 777, een kleiner toestel dan de A380 en helaas zat deze wel helemaal afgeladen vol waardoor het niet mogelijk was ergens te gaan liggen. Jammer, dat zou wel lekker zijn geweest op deze 13 uur durende vlucht.
We beginnen wederom met vertraging, dit keer vertrekken we bijna een uur later dan gepland en helaas hebben we die tijd moeten wachten in het vliegtuig. Eenmaal vertrokken kijken we de films af waar we midden in zaten tijdens de eerste vlucht en zorgen we er voor dat we zeker om de twee uur een rondje lopen om even de benen te strekken. Een steward maakt nog een leuke polaroid van ons waar we lekker pips op staan; de eerste foto voor in ons plakboek is al gedrukt!
Het was wederom een goede vlucht, met weinig turbulentie en thank god geen huilende kinderen (bij ons in de buurt).

Na een totale reisduur van 23 uur zijn we om 23:50 geland in Melbourne en worden we opgehaald op het vliegveld door Frans, de neef van Bas. We zullen de eerste paar dagen bij Frans en Louise blijven en de rest van de familie weer gaan zien. Wanneer we thuis komen drinken we nog even een kopje thee en springen we onder de douche zodat we lekker fris eindelijk weer eens even goed kunnen gaan slapen. Helaas blijkt het tijdsverschil toch te hebben geklooid met onze biologische klokken want ondanks onze extreme vermoeidheid blijkt het moeilijk te zijn om zowel goed in slaap te vallen, als door te kunnen slapen. We dwingen onszelf te wennen aan het nieuwe ritme door gewoon in de ochtend een wekker te zetten en om 09:00 op te staan.

Na het ontbijt gaan we direct naar een shopping mall waar ik bij Telstra - de grootste provider met de beste dekking - een prepaid ‘abonnement’ afsluit zodat we de komende twee maanden internet kunnen gebruiken en niet afhankelijk hoeven te zijn van free wifi of internetcafés. Daarna gaan we naar een soort van RDW om te kijken wat de mogelijkheden zijn om een auto op onze naam te zetten en te verzekeren. Ik heb namelijk nog helemaal niet verteld dat we een Toyota Landcruiser 4x4 hebben gekocht vanuit Nederland en deze gewoon al bij Frans op de oprit staat!

Het is heerlijk om even de deur uit te gaan en te zien waar we eigenlijk zijn. Ik merk dat ik mijn ogen uit kijk, alles is anders. Om te beginnen rijden ze hier aan de andere kant van de weg wat echt even schakelen is in mijn hoofd, maar ook de natuur; de bomen zijn prachtig en zo groot en groen! Ik hoor constant krekels tsjirpen, zie tropische vogels vliegen en er waait een lekker warm briesje door de stad. Het voelt nu al heel fijn om hier te zijn!

Op onze eerste dag ruimen we de Jeep uit die we hebben gekocht met állerlei spullen er nog in. Dit gaat ons huisje worden tijdens de rondreis en het is fijn om alles te kunnen wassen en een eigen plekje te geven.

De tweede dag gaan we samen met Peter (ook en neef van Bas) naar Eildon met Frans, waar hij een huisje heeft vlakbij een enorm meer. Het is een rit van twee uur welke we afleggen in onze eigen auto. Alles werkt naar behoren en het is een prachtige route. We kunnen slapen in het huisje van Frans, dus we moeten nog even wachten met ervaren hoe het zal zijn om in de auto te slapen. Vervolgens maken we ons klaar om de middag met de boot te gaan varen op het enorme meer in Eildon. Na ruim drie kwartier varen met een geweldige snelheid komen we aan bij een pub aan het meer. We genieten van een lekker koud biertje in de zon op het terras alvorens we terug moeten keren omdat we voor het donker terug moeten zijn. Het is gevaarlijk om in het donker te rijden in Australië omdat dieren als wombats en kangoeroes vooral ’s nachts actief zijn en op het licht van de koplampen af komen waardoor er veel aanrijdingen plaats vinden in gebieden buiten de stad. De kangoeroes en wombats die ik tot nu toe heb gezien waren dus ook allemaal dood helaas.

De laatste avond brengen we door met een deel van familie die we nog niet hebben gezien sinds onze aankomst in Australië. We gaan met Frans, Louise, Susanna & Peter uit eten in een leuk restaurant in Melbourne en zien Pauline en Phil weer na lange tijd.

We vetrekken volgens plan op maandag om onze eigen route te gaan vervolgen. We zullen onze tijd hard nodig hebben voor de roadtrip die we gaan maken. Om 09:00 hebben we al onze spullen gepakt en zijn we klaar voor vertrek. We hebben als bestemming Lake Entrance en zullen onderweg Wilsons Promontory bezoeken. Keep you posted!

Love, Bas en Sas.

• 27 Februari 2017 - 12:40

Annemieke:

Oh heerlijk genieten!!
    En al mooie foto's.
    Leuk om jullie zo te volgen Xxx

• 27 Februari 2017 - 13:20

Gerda:

Ziet er geweldig uit en wat een mooie auto.
    Dat gaat zo te zien wel lukken.

• 27 Februari 2017 - 13:39

Hans :

Mooi en leuk geschreven intro.
    Wat een mooie voiture, iets voor
    volgend jaar voor onze reis. Nu liften we
    even mee met jullie.

• 01 Maart 2017 - 12:29

Jolanda:

Hey schatties,

super leuk verslag en wat zal het gaaf geweest zijn om de familie weer even te zien. Ik geniet met jullie mee.

• 01 Maart 2017 - 13:26

ANS:

Dat ziet er echt heel gaaf uit, en een voorspoedige reis gehad, Top! En die jeep, wat heerlijk, een hymie is fijn, maar dit geeft ook alles wat je nodig hebt. Lijkt me echt geweldig. Geniet er maar van!

• 05 Maart 2017 - 11:05

Elise:

Poepies!

Super leuk verslag. Alle herinneringen komen terug. En een Landcruiser is echt de shit! Doe Frans en Louise nog maar de groetjes als jullie ze zien! Ik heb jullie wel gemist met carnaval hoor. Toch een stuk leuker als jullie in het land zijn. Maar hé, Australie is echt wel veel boeiender! Enjoy en tot het volgende verslag schatjes <3 Veel plezier en genieten samen!

Kusss
    Elise en Marco