Countdown! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Bas & Sas - WaarBenJij.nu Countdown! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Bas & Sas - WaarBenJij.nu

Countdown!

Door: BasSas

Blijf op de hoogte en volg Bas & Sas

15 Februari 2017 | Nederland, Nederland

Het aftellen is begonnen: over precies één week zitten we in het vliegtuig! Na een korte tussenstop in Dubai zal onze vlucht zich voortzetten met als eindbestemming Melbourne.

In de week die we nog hebben in Nederland zullen we de puntjes op de i gaan zetten wat betreft de voorbereidingen. De route is inmiddels al helemaal uitgestippeld, er wordt al enthousiast op Gumtree (de Australische Marktplaats) gezocht naar een geschikte 4-wheel drive om onze roadtrip mee te gaan maken, de paspoorten kunnen er weer 10 jaar tegen en onze visa zijn binnen.. En ik moet opbiechten dat ik níet kan wachten met het inpakken van mijn tas, dus ik heb al vast een selectie gemaakt welke tops en shorts er in de koffer gaan... Ha, ik ben al bijna klaar voor vertrek! ;-)

Na een vlucht van ruim 23 uur landen we rond middernacht in Melbourne. Frans, de neef van Bas zal ons op komen halen en we kunnen de eerste paar dagen bij hem verblijven. Vanaf daar kunnen we onze jeep gaan kopen en vanaf dan kan onze roadtrip écht gaan beginnen. We zullen via de oostkust omhoog gaan rijden naar Cairns. Tropische regenwouden en eilanden, watervallen, weidse stranden, the Great Barrier Reef en moderne steden, klinkt goed toch?!

Vanaf Cairns zullen we naar de Outback gaan. De Outback beslaat zo'n driekwart van Australië en ligt ver weg van de bewoonde wereld. Daar gaan we rode vlaktes treffen die zo ver strekken als het oog reikt, droge struiken en grillige takken die afsteken tegen de gescheurde grond en de enige vorm van leven lijken in de wijde omgeving.

Het laatste deel van onze reis voert ons langs de Great Ocean Road, waar we het ruige terrein van de Outback achter ons laten en we mogen gaan genieten van de zonovergoten kuststrook met parelwitte stranden, prachtige vergezichten, groene heuvellandschappen en regenwouden.

Via dit blog willen we jullie op de hoogte houden van ons avontuur. Reizen jullie met ons mee? :-)

Nog 7, 6, 5, 4, 3, 2,.... 1 dag......!

Liefs van Bas en Sas

• 15 Februari 2017 - 23:49

Beppie Johan:

YES!!!!!

• 16 Februari 2017 - 08:08

Miriam:

Wat super leuk dat jullie een verslag bij gaan houden! Ik ga jullie volgen :-)! Op naar avontuur!

• 16 Februari 2017 - 10:38

Les Barbares:

hi sheila sas & bloke bas have a nice time in down under and watch the crocs and the spiders
    love from a Sunny spain
    greetings from a Sunny spain